15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://www.shakingcolors.hu 300 1

Bloggerek? Influencerek? Mi köze van ennek az üzletemhez?

A legújabb bejegyzésünk nem kapcsolódik szorosan a koronavírus kapcsán kialakult helyzethez, azonban mégis hatással van rá, hiszen az emberek ebben az időszakban többet vannak otthon és még inkább az internetes véleményekre hagyatkozva hoznak vásárlási döntéseket. Biztosan rengetegszer találkoztatok már az utóbbi időkben a “bloggerek” és “influencerek” kifejezéssel. Ebben a bejegyzésünkben megpróbáljuk bemutatni, hogy kik is ők és elmagyarázzuk azt is, hogyan hatnak ezek akár a Te üzleted forgalmára is.

Kezdjük az alapoknál.

Mi a különbség a bloggerek és influencerek között?

Az influencer kifejezés az angol influence szóból ered, aminek jelentése: befolyásol. Magyarra fordítva az influencereket leginkább véleményvezérnek szoktuk hívni. Tulajdonképpen olyan személyek, akik véleményükkel, viselkedésükkel hatással vannak a többi emberre (például egy osztályban a legmenőbb csaj vagy srác akinek már iphone-ja van és onnantól mindenki azt szeretne). Lehetnek celebek, bloggerek, youtuberek vagy instagram sztárok. A közösségi média elterjedése által mindenki számára megnyílt a lehetőség, hogy megoszthassa a véleményét és a tudását a nagyközönséggel. Sokan éltek is az előttük nyíló lehetőséggel és elkezdtek közönséget építeni maguk körül és lépésről lépésre egyre nagyobb hatással lenni a követőik életére – és ezzel együtt a vásárlási döntéseikre is. 

Minden blogger influencer, de nem minden influencer blogger.

Tehát az influencer csupán megjelenít termékeket a képein, posztjaiban és ezzel reklámozza azt, míg a blogger cikkeket ír egy-egy témában, ahol szó esik egy-egy termékről, így befolyásolva az olvasó véleményét. Természetesen az influencerek számára is fontos, hogy hitelesek tudjanak maradni, ezért általában csak olyan termékeket reklámoznak, amellyel valóban azonosulni tudnak.

Mi az a DIY blog?

A legutóbbi bejegyzés alkalmával már szó volt a BLOG fogalmáról és, hogy ez hogyan befolyásolhatja a vásárlásokat. Most egy kicsit mélyebbre ásunk és bemutatjuk azt, hogy konkrétan a festék sprayk esetében milyen blogok és milyen influencerek, vagyis véleményvezérek lehetnek hatással az eladásra. A mi esetünkben a leglényegesebbek a DIY Blogok. A DIY egy angol mozaikszó, a Do It Yourself rövidítése, ami magyarul annyit tesz: csináld magad. Ezeken a blogokon a bloggerek bemutatják, hogyan szépíthetjük otthonunkat, kertünket saját kezűleg, ehhez milyen termékeket érdemes használnunk. A DIY bloggerek hatással vannak a termékek eladásaira, hiszen ők csak olyan termékekről írnak, amelyek nekik már beváltak, így az olvasó már azokat a termékeket fogja keresni a boltok polcain. Sőt sok esetben már abban az üzletben fog vásárolni, ahol tudja, hogy elérhető az adott termék.

Kik azok a DIY bloggerek, akik a PintyPlus festék sprayket használják?

Ebben a listában felsoroljuk azokat a legfontosabb magyar DIY bloggereket, akik rendszeresen és előszeretettel használják a PintyPlus festék sprayket. Elmondásuk szerint azért ajánlják ezt a márkát, mert az általuk kipróbált egyéb termékek közül ennek a minősége a legjobb, ezekkel a termékekkel tudnak a legkönnyebben dolgozni. Itthon szinte az összes DIY blogger a PintyPlus festék sprayket használja, ennek is köszönhető rendkívüli népszerűsége és piaci ismertsége.

Hogyan hatnak ezek a bloggerek az üzlet forgalmára?

Az utóbbi években az emberek már nagyfokú reklám elkerülést mutatnak. A reklámok annyira beépültek a mindennapjainkba, hogy szinte már észre sem vesszük őket. Lépten-nyomon reklámokba botlunk és igyekszünk elkerülni őket (elkapcsoljuk a TV-t, nem figyelünk az óriásplakátra, kidobjuk a szórólapot, elkapcsoljuk a youtube-ot stb). A reklámok helyett jobban szeretünk olyan történeteket olvasni, ahol az emberek a miénkhez hasonló problémákkal küzdenek meg. Szeretjük valós, hús vér emberek tapasztalatait megismerni. Ha például egy festék sprayt szeretnénk vásárolni, szeretünk előtte tájékozódni a használatát illetően (hogyan, mire használhatjuk), illetve szeretnénk a legjobb ár-érték arányú termékhez hozzájutni. Ezeken a blogokon valós tapasztalatokról, élményekről olvashatunk, így hajlamosak leszünk azt a terméket választani, amiről már másoknak is jó véleményük volt (ha neki bevált, akkor nekem is jó lehet).

Az elmúlt évek tapasztalati alapján megfigyelhetjük, hogy mikor egy-egy blogger valamelyik termékünkkel dolgozik (és ezt megosztja követőivel), akkor a viszonteladóinknál is megnő az igény az adott termékre. A DIY bloggerekkel való együttműködésünk valódi értékesítést generál partnereinknél, ezáltal növeli azon boltok versenyképességét, ahol széles választékban elérhetőek a PintyPlus festék sprayk.

Legújabb termékünk a PintyPlus HOME vizes bázisú matt zománc festék spray bevezetésekor minden jelentős DIY blogger kipróbálhatta a terméket és a tapasztalataikat megosztották oldalaikon. Büszkeséggel és örömmel tölt el minket, hogy kivétel nélkül úgy nyilatkoztak erről a termékről, hogy ilyen jó festék sprayt még soha nem használtak, így ezek után bátran kezdtük meg a termék értékesítését a magyar piacon.

Köszönöm a figyelmedet! Remélem hasznosnak találod ezt a bejegyzésünket és egy kicsit átfogóbban megismertethettünk azzal, hogy miért tartjuk fontosnak és a jövő szempontjából elengedhetetlennek, hogy ezeken az új marketing csatornákon is népszerűsítsük termékeinket. Úgy gondolom, ahhoz, hogy egy márka hosszú távon sikeres maradhasson létfontosságú, hogy folyamatosan megújuljon és alkalmazkodjon a piac változó kihívásaihoz. A PintyPlus termékek így tudnak évről évre egyre sikeresebbek lenni és ezzel egyre több forgalmat generálni viszonteladó partnereink számára.

Előző poszt
Az online jelenlét és a festék spray
Következő poszt
PintyPlus HOME – Az otthoni festék spray